Sprzedaż to kluczowy element rozwoju firmy, bez sprzedaży nie ma zysku, dlatego dział handlowy jest bardzo istotnym elementem każdego przedsiębiorstwa. Aby jednak dział handlowy funkcjonował efektywnie nie mogą pracować w nim ludzie, którzy nie mają niezbędnej wiedzy z zakresu sprzedaży i negocjacji.
Aby osiągnąć sukces zawodowy konieczny jest kontakt z najnowszymi trendami, udział w szkoleniach i konferencjach. Pomocne są w tym celu media branżowe, oraz portale biznesowe, które stanowią idealne źródło wiedzy w zakresie zarządzania sprzedażą. Jednym z najbardziej popularnych serwisów internetowych jest portal Nowoczesnej Firmy w którym kontent merytoryczny zapewniają najwyższej klasy specjaliści i praktycy biznesu. Szereg artykułów które poruszają takie zagadnienia jak: motywacja, negocjacje handlowe oraz inne tematy związane z prowadzeniem firmy i jej zarządzaniem dostępne są bezpłatnie dla każdego użytkownika odwiedzającego witrynę.