Bez marketingu nie ma obrotu
Działalność na rynku gospodarczym, niezależnie od branży, wymaga podjęcia brutalnej walki o klienta i o jego pieniądze. Tylko bowiem osiągając odpowiedni poziom obrotów, firma jest w stanie utrzymać się na powierzchni i być rentowna zarówno dla właścicieli, jak i dla swoich pracowników. Aby więc tę rentowność osiągnąć, poza nieustanną inwestycją w rozwój infrastruktury firmy, należy zadbać o odpowiednio prowadzone działania sprzedażowe i marketingowe. To one bowiem zdaniem wielu ekspertów, jak i praktyków biznesu są podstawą rynkowego sukcesu. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że nawet o dobrym produkcie należy odbiorców poinformować – żaden z nich nie zgłosi się do firmy go wytwarzającej sam. Należy więc prowadzić szeroko zakrojoną działalność handlową na różnych polach – zarówno przez przedstawicieli handlowych, targi branżowe, jak i przez różne formy reklamy. Jeśli akcje promocyjno – marketingowe prowadzone będą skutecznie i nakierowane na właściwy target, możemy mieć pewność, że przedsiębiorstw zacznie zyskiwać.